3080301308 |
Promoció de les Intel·ligències Matemàtica i Intrapersonal a l'aula |
2015-2016 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
1/10/2015 - 28/4/2016 (30 hores) de 15:30h a 18:00h |
|
INS Creu de Saba |
|
av. de Francesc Macià, 193 (Olesa de Montserrat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén aconseguir una millora del rendiment acadèmic i reducció del fracàs escolar, en tot l'alumnat d'Ensenyament Secundari Obligatori, perquè es considera que una part d'aquest fracàs o baix rendiment és degut a una pràctica acadèmica millorable a través de l'organització del centre i la formació del professorat.
Una part significativa d'aquesta millora es pretén obtenir a emprant recursos de la Teoria de les Intel·ligències Múltiples (IM) de H. Gardner.
|
| |
Objectius |
Pla destinat a tot l'alumnat d'ESO. Es vol canviar un tipus d'atenció a la diversitat fonamentat en la divisió entre espais de reforç / ampliació, per enfocar-lo a un model més inclusiu on un mateix alumne/a pugui trobar simultàniament espais de reforç i espais d'excel·lència, en funció de l'observació pautada de les seves necessitats i el seu potencial, segons el marc teòric de la teoria de les intel·ligències múltiples. La formació està orientada principalment al treball a l'aula, a través de totes les àrees i franges horàries inclosa la Tutoria.
|
| |
Continguts |
- Introducció a les eines TAC del centre
- Introducció a la franja de projectes
- Carpetes en Xarxa
- Utilització de les PDI a l'aula
- L'entorn Moodle
- Eines per promoure la intel·ligència matemàtica
- Creativitat i altes capacitats II
|
| |
Formador/a |
Javier Morales, Óscar Zamora, Àlex Sala
|
| |
Avaluació |
- Resultats acadèmics del curs 1013/14
- Indicadors específics de les franges de projectes
- Indicadors del test d'Intel·ligències Múltiples
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
shernan1@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
|
| |